"Câinii nu m-au muşcat niciodată. Doar oamenii."

marți, 25 martie 2008

Rugăciune






"Doamne, de-aş putea să nu mănânc,
Doamne, de-aş putea să nu beau apă,
Când nu am, să rabd şi mai adânc,
Şi nici somn să nu mai văd în pleoapă -

Doamne, să mă rog doar de-aş putea,
Să îţi fiu cu gândul, lumânare,
pentru cine n-are de mâncare,
şi nici apă n-are ca să bea -

Pentru cine suferă de boală,
Pentru cel lipsit de ajutor,
Pentru geruiţi în pielea goală,
Pentru bieţii oameni care mor -

Doamne, să le fiu măcar o toacă,
Să le bat durerile pe lemn,
Să le fiu şi clopot ce-i îmbracă,
Şi la cap de groapă, să fiu semn -

Doamne, la săraci să le fiu cruce,
Şi la cei lipsiţi, o lumânare,
Să-i înveţi la Tine să se urce,
Să îţi ceară, Doamne, alinare -

Dar mai bine, dar mai bine, ia-mă,
căci nu ştiu nici crucea să mi-o port,
Şi de toate şi de tot mi-e teamă,
Şi trăiesc pe lume ca un mort -

Şi învaţă-Ţi, Doamne, toţi copii
Că fără de aer pot trăi,
Dar fără de Tine, nu pot viii
Să mai fie, Doamne Sfinte, vii -

Şi învaţă-i, şi învaţă-i, şi învaţă-i,
Tot pe lume e părere doar, şi vis,
Viaţa noastră ca un fir de aţă-i,
Şi pe ea, Iisuse, ne eşti scris -

Dar la Tine, dar la Tine, vom ajunge,
Fie de am pierde Totul, Tot,
Şi cu Tine, şi cu Tine, toţi vom plânge
Pentru cei ce-n lumea largă nu mai pot..."

Niciun comentariu: