"Câinii nu m-au muşcat niciodată. Doar oamenii."

miercuri, 26 martie 2008

Totuşi iubirea






"Şi totuşi existã iubire
Şi totuşi existã blestem
Dau lumii, dau lumii de ştire
Iubesc, am curaj şi mã tem.

Şi totuşi e stare de veghe
Şi totuşi murim repetat
Şi totuşi mai cred în pereche
Şi totuşi ceva sa-ntâmplat.

Pretenţii nici n-am de la lume
Un pat, întuneric şi tu
Intrãm în amor fãrã nume
Fiorul ca fulger cãzu.

Motoarele lumii sunt stinse
Reţele pe cãi au cãzut
Un mare pustiu pe cuprins e
Trezeşte-le tu c-un sãrut.

Acum te declar Dumnezee
Eu însumi mã simt Dumnezeu
Continuã lumea femeie
Cu plozi scrişi în numele meu.

Afarã roiesc întunerici
Aici suntem noi luminoşi
Se ceartã-ntre ele biserici
Fãcându-şi acelaşi reproş.

Şi tu şi iubirea existã
Şi moartea existã în ea
Îmi place mai mult când eşti tristã
Tristeţea, de fapt, e a ta.

Genunchii mi-i plec pe podele
Cu capul mã sprijin de cer,
Tu eşti în puterile mele,
Deşi închiziţii te cer.

Ce spun se aude aiurea,
Mã-ntorc la silaba dintâi,
Prãval peste tine pãdurea:
Adio, adicã rãmâi.

Şi totuşi existã iubire
Şi totuşi existã blestem
Dau lumii, dau lumii de ştire
Iubesc, am curaj şi mã tem."


de Adrian Păunescu




"Poate părea absurd sfatul: e bine să faci dragoste numai dacă şi numai după ce aceasta există deja." Radu Zaharescu



interpretează Tatiana Stepa




Niciun comentariu: